Stage week 6 en 7 - Reisverslag uit Alicante, Spanje van EsmeevdW - WaarBenJij.nu Stage week 6 en 7 - Reisverslag uit Alicante, Spanje van EsmeevdW - WaarBenJij.nu

Stage week 6 en 7

Door: Esmee van de Water

Blijf op de hoogte en volg

03 April 2018 | Spanje, Alicante

Buenos diás!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven, maar... de afgelopen weken waren wat drukker. Dus daarom nu een blog over de afgelopen 2 weken hier in Spanje!

Week 6 van stage:
De week had ik 4 avonddiensten. Deze gingen erg goed! Vanaf deze week mocht ik eindelijk de zorgvragers helemaal zelfstandig op bed leggen! Dus ik kon lekker zelf aan de slag op mijn eigen tempo. De Spaanse taal begin ik steeds meer te begrijpen, maar het spreken ervan is nog verre van goed... haha
Maar gelukkig gaat communiceren via Google translate heel goed!

Week 7 van stage:
Deze week had ik maar 3 dagdiensten! Waarvan ik er 2 mee liep met een verpleegkundige. Dit vond ik erg interessant, want zo zag ik hoe zo'n dienst er ook uit zag.
De eerste dag met de verpleegkundige was op dinsdag 27 maart. We begonnen die dag met de wondzorg van de zorgvragers. Je ziet hier allerlei wonden, van groot naar klein en van diep naar oppervlakkig. Ik heb meegekeken bij de wonzorg, want ze verzorgen hier een wond wel anders dan in Nederland.
Na de wonzorg heb ik medicatie gegeven aan de zorgvragers en hun bloedsuiker gemeten. Als de bloedsuiker goed was dan mocht ik de insuline toedienen. De waarde van de bloedsuiker is heel anders dan in Nederland. Dus ik moest wel even op internet goed opzoeken wat de Spaanss waardes betekenden.

De tweede dag met de verpleegkundige was hetzelfde, alleen begonnen we de dag met bloed afname en zijn we daarna begonnen met de wondzorg en zo verder de rest van de dag hetzelfde. Een verpleegkundige dienst is erg rustig, maar voor de afwisseling wel erg lekker want als verzorgende moet je hard werken.

Donderdag 29 maart:
Deze dag kwamen eindelijk onze vriendinnetjes op bezoek!!!

Hierover in mijn volgende blog meer!
Ik ga nu eerst een weekje vakantie houden en genieten!

Adiòs!

Esmée

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Actief sinds 01 Feb. 2018
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 6838

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: