Eerste week stage - Reisverslag uit Alicante, Spanje van EsmeevdW - WaarBenJij.nu Eerste week stage - Reisverslag uit Alicante, Spanje van EsmeevdW - WaarBenJij.nu

Eerste week stage

Door: Esmee van de Water

Blijf op de hoogte en volg

18 Februari 2018 | Spanje, Alicante

Hola!

De eerste week stage bij verpleeghuis Doña Rosa zit er op!
Wat een indrukwekkende week. Een maandag ben ik samen met een huisgenootje en onze begeleider op introductie geweest. Nadat we dat gesprek gehad hadden, zagen we best wel tegen stage op...
De ouderen zitten vastgebonden, het eten wordt naar binnen geduwd ook al willen ze niet eten en de verzorgenden zijn best hardhandig naar de mensen toe. Dit vond ik erg heftig om te zien.

Dinsdag 13 februari
Ik begon deze dag met een dagdienst van 7:00 tot 15:00 uur. Ik werd in een kamer gezet van 2 bewoners en moest die gaan wassen, ik dacht echt oke en nu? Geen begeleiding tijdens mijn eerste dag? Ik had het die dag best moeilijk, vooral omdat je niet kunt communiceren met de mensen, omdat je de taal nog niet spreekt of goed verstaat. Ik bleef maar denken, deze dag gaat voorbij. Eindelijk was het 15:00 uur en mocht ik naar huis. Ik zag zo ontzettend op tegen de tweede dag stage.

Woensdag 14 februari.
Vandaag had ik weer een dienst van 7:00 tot 15:00 uur. Deze dienst heb ik de hele week, zodat ik goed in kan komen. Deze dag was net zo zwaar en heftig als de eerste dag. Ik dacht echt even waar ben ik aan begonnen? gelukkig ging die dag wel wat sneller. Ook vandaag werd ik wel weer in een kamer gezet van 2 andere bewoners en die moest ik gaan wassen. Dit vond ik weer erg moeilijk, omdat ze mensen allemaal tegen je praten en dingen duidelijk willen maken, en ik begrijp ze gewoon echt niet...
Dat ik geen begeleiding kreeg heb ik aan het einde van mijn dienst dan ook gemeld bij mijn Nederlandse stagebegeleider en die ging er gelijk mee aan de slag, want dit was niet de bedoeling.

Donderdag 15 en vrijdag 16 februari.
Deze dagen gingen echt stukken beter! Ik kreeg gelijk begeleiding en ik ging met mijn Spaanse stage begeleider de mensen verzorgen, wat ontzettend fijn is, zodat je weet wat de wensen zijn van mijn cliënten. Ik heb dan ook 7 cliënten gekregen waar ik de komende weken voor ga zorgen. Daar was ik echt blij mee, want dan kan ik die mensen goed leren kennen. Ik heb 1 bewoner die Engels spreekt, super handig! want daar kan ik nu al goed mee communiceren. En dat is ook een beetje mijn tolk geworden voor mijn begeleider en mij haha.

Ik ben wel erg opgelucht dat deze eerste week stage erop zit. Het begint nu beetje bij beetje te wennen. Aankomende week ga ik de avonddiensten in, ben heel benieuwd hoe die zullen gaan verlopen. Maar ik zie er in ieder geval niet tegen op!

Adios!

Esmée

  • 18 Februari 2018 - 20:14

    Anja:

    Hey topper ik vind het echt heel stoer en het lijkt mij verschrikkelijk om te zien hoe het daar gaat de mensen vast binden zou hier straf op staan
    Heel veel sterkte en werkervaring

  • 19 Februari 2018 - 21:42

    Gerla Van Vugt:

    Nou Esmee, pffff je maakt het wel mee. Goed dat je hebt aangegeven dat het zo niet prettig is. wat een cultuur verschillen ook....

  • 19 Februari 2018 - 22:48

    Amber:

    Hee Esmee

    Jeetje, wat een heftige verhalen zeg! Wel goed van je dat je het hebt aangegeven en dat je nu geholpen word door een tolk!
    Geniet van het vele moois om je heen! En geeft het de tijd om het te begrijpen.
    Ben voorzichtig, en heel veel succes nog!

    Dag vriendin!
    Groetjes Amber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Actief sinds 01 Feb. 2018
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 6846

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: