Blog 2 over mijn buitenlandse stage - Reisverslag uit Alicante, Spanje van EsmeevdW - WaarBenJij.nu Blog 2 over mijn buitenlandse stage - Reisverslag uit Alicante, Spanje van EsmeevdW - WaarBenJij.nu

Blog 2 over mijn buitenlandse stage

Door: Esmee van de Water

Blijf op de hoogte en volg

05 Februari 2018 | Spanje, Alicante

Hola!

Donderdagochtend 1 februari zijn mijn huisgenoot en ik gaan hardlopen... conditie moet echt nog opgebouwd worden! haha
De rest van de dag hebben we genoten van het zonnetje en zijn we nog wat boodschapjes gaan doen.

Vrijdagochtend 2 februari zijn we weer gaan hardlopen, maar deze keer in de regen... daarvoor waren we niet naar Spanje gekomen! maar goed je moet er wat voor over hebben, om in de regen hard te gaan lopen.
Na het middag eten zijn we de stad maar is even ingegaan, om te kijken wat voor winkels er allemaal zijn en wat voor kleding ze verkopen. De mode loopt hier echt nog een beetje achter moet ik zeggen... haha
's avonds hebben we een lekkere pizza in de oven gedaan en verder een rustige avond gehad.

Zaterdag 3 februari dat was de dag dat er twee andere huisgenootjes bij gekomen zijn in ons appartement. Maar eerst zijn we met het heerlijke weer naar de top van Castillo Santa Barbara gegaan. Dit is een oud kasteel, met een heel mooi uitzicht over Alicante (zie foto's).
Rond een uur of 17:00 uur kwamen de twee andere huisgenootjes aan. We waren echt enorm benieuwd hoe dat het zou gaan met meerdere mensen in het appartement. Na kennis gemaakt met ze te hebben, denken we over veel dingen hetzelfde wat dus enorm scheelt! Dus daar zijn we erg blij mee en tot nu toe blijft het ook goed gaan tussen ons vieren.

Zondag 4 februari. De dag dat we naar de universiteit gaan van Alicante. Om een enorme leerzame week in te gaan waar we alle verpleegtechnische handelen uit gaan voeren en Spaans gaan leren! en uiteraard de rest van de groep beter leren kennen. Allereerst zijn we deze avond met z'n allen Paella gaan maken, het was best lekker, maar daarna zijn we toch maar een pannenkoek gaan eten met nutella.

Maandag 5 februari. Vandaag zijn we begonnen met 3 uur Spaans. Jeetje wat een moeilijke taal... nog 6 uur Spaanse les te gaan dus hoop dat het allemaal een beetje goed komt, zodat we op stage goed kunnen beginnen. Ook hebben we vandaag op elkaar bloed afgenomen. Voor mij was dit de allereerste keer omdat wij als verzorgende in Nederland geen bloed mogen afnemen, hier in Spanje dus wel. Ik mocht het op een huisgenootje oefenen... Maaar de eerste keer was gelijk raak! ging enorm goed. Mijn huisgenootje mocht het ook op mij oefenen dit ging ook wel goed, alleen jammer dat het bandje wat te strak om mijn arm zat waardoor het bloed er best hard uit spoot... haha het was even schrikken, maar toch best hard erom kunnen lachen. Ook hebben we hechtingen verwijderd van een varkenspoot, dit was in het begin best vies om te doen van zo'n varkenspoot, maarja die voelt er toch niks meer van.

Het waren tot nu toe al hele leuke dagen!
Mijn nieuw blog, schrijf ik na de campus week op vrijdag 9 februari.

Adios!

Esmée

  • 06 Februari 2018 - 06:02

    Annemarie:

    Heel veel succes op campus!! Groetjes

  • 06 Februari 2018 - 09:36

    Gerla Van Vugt:

    Nou Esmee, geniet van je tijd daar, leuk om te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Alicante

Actief sinds 01 Feb. 2018
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 6862

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: